Trädgårdsfint & BVC

Idag blev det också en kort dag på dagis för H.. N skulle till bvc på ett års kontroll + vaccineras..
Barnen på dagis frågade varför jag alltid hämtar hampus så tidigt.. Ja för chefen bestämmer det.
Jag tycker det är så idiotiskt- inte att barnen får gå 15 tim på dagis utan att man betalar lika mycket som ett barn som får gå där en hel dag + får 3 mål om dagen medans mitt barn får inte någon mat alls. Jo föresten! Ett halft äpple får han!..
Så för 3 timmar om dagen + ett halv äpple/päron betalar vi 1110 kr.. Det känns ganska surt!. Och jag kan ju säga det märktes i plånboken- jag är himla glad nu i efterhand att jag sparat en massa pengar på att ha honom hemma så länge för 1000 kr kan göra väldigt mycket i plånboken! Längtar tills Hampus med får äta på dagis och känna att man betalar dem 1110 kr med lite mer  "glädje ".
Nog pratat om det..
Hade ingen anning om vad N kunde väga.. Jag har märkt att hon inte följer den där klädlistan som H gjorde när han var liten.  och jag hade ganska rätt :)
N väger mindre än vad H gjorde när han var i den ålder.
Hampus 1 år 11130 g 78 lång.
Nathalie 1 år 10220 g 76 lång
Märker N kan använda större bodysar men byxorna sitter bäst i stl 80 :).
Nog pratar om storlekar. :)
Idag fick hon även 2 sprutor. En i vardera ben- samtidigt! Och jag ska ju inte titta på när bvc tar sprutor igen! Nålen var typ 4 cm och hela körde hon in! usch var hemskt att se!.
Efter bvc handlade vi mat!.  Vi ska ha ungsbackad falukorv med potatismos hade jag tänkt!.
Sen när vi kom hem hade Nathalie somnat i vagnen- Hampus tittade på tv så jag fixade lite både inomhus och utomhus.
Lite fint i krukorna.. Så naket annars nu när det inte blommar i dem :)
Gjort själv :) Helt gratis! Taget från min egna trädgård! Kändes väldigt skumt och stå och knäcka i buskarna- jag tittade runt om mig så ingen skulle komma och säga aj aj men så kom jag på mig själv att JAG FÅR göra så för det är mitt träd haha :).
Första gången jag gör sånt där så jag blev nöjd:) Man lär sig ju fler man gör :)- lite mörk bild tyvärr.. Men där är kottar, äpplen och bär i :).
Nu ska jag gå och förbereda maten!  Hej så länge!


Kommentarer
Eva & Neo

Oooooooooooooooooooooooooooooh, fin du är i håret gumman! I like ;-) hihi.. Kramis

2009-11-24 @ 18:10:25
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Jessica♥ Mamma till Leia

Du har klippt dig va?? Verkligen skit snyggt..



Gillar dina julpyssel mkt. Har du tagit allt från din trädgård?? Vill oxå.. ;) Ska vi ha med oss någonting den 16:e förutom barnmatsburkar???



KRAMIS

2009-11-24 @ 19:56:16
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Emelie

Vad fint julpyssel.

2009-11-25 @ 11:11:47
URL: http://familjenbrocka.blogg.se/livet
Stolta farmor

Så fina juldekorationer du gjort,ser så hemtrevligt ut,kram från mig

2009-11-25 @ 13:04:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0