Sista inlägget.

Sista inlägget för denna månaden :) I morgon är det DECEMBER - JUL JUL JUL!. :)
Idag har Pontus varit hemma. Han har varit hemma sen i torsdags- diarre som inte vill sluta. Han smittas inte men skiter konstant. Så dagen började med att lämna Hampus på dagis. Hem och ta Nathalie med mig och gå till apoteket för att köpa hem halva butiken så Pontus kan bli bra igen!. Usch vad det är dyrt att vara sjuk.. Dras ju pengar på lönen + apotekets varor kostar med!. Inget kul så här till jul!. Men vad gör man..
Sedan när vi handlat gick vi hem inom och sen hämtade Hamp. Hem och gjorde inget speciellt, när Nathalie somnade passade jag och Hampus på att gå och bada! Underbart var det! En liten djungel till barnen med varmt vatten- kunde inte bli bättre! Ville gärna ha med Nathalie med men vågar inte att ha henne i famnen och sen kanske Hampus springer rakt ut i djupa bassängen eller råkar komma under vatten och få panik och så har man Nathalie med som inte ens kan stå själv- nej det är för riskfullt känns det som- därför tar jag bara ett barn i taget. Har inte enns badbyxor till Nathis för dem har hon växt ur så därför fick det bli Hamp. Dessutom börjar Nathis få en förkyldning igen.. Det hostas en del!.
Sen efterbadet cyklade vi till Ica. Handlade dagens middag! Sedan gick vi till en annan butik och handlade Jessicas present! Hon fyller år på lördag och ska ha sexparty! Ska bli skit kul! Så nu är present inhandlad så behöver man inte tänka mer på det i veckan!. Hampus råkade slå sönder en porselinsgris i affären oxå =( stackaren.. Men vi slapp betala för det.! *pust*
Sedan hämtade vi ut mitt objektiv till kameran så nu kan jag fota igen! Dock är det ett mindre bra objektiv men det får duga tills julen är över och man har mer pengar över att slänga på det.. Vi pratar ju om summor som 3000 kr och uppåt. Dem har jag inte i fickan kan jag berätta..
Sedan åkte vi hem, Hampus somnade på cyklen och sover för natten!  Nathalie åt med mig och sen la även hon sig! Sambon tittar på tv och jag la nyss in en tradera auktion! Bumbostol som jag fick tillbaka av Jessica nu som Leia hade lånat!.
Så det var vår dag!.
Ladda upp bilder går som sirap så det får ske i morgon! I morgon börjar adventskalendern!!  Hampus och Nathalie har TRE chockladkalender var att öppna! Från mig och pappa, en från mormor och morfar och en från moster :). Dessutom en TV adventskalender!
Försökte igen att ladda upp bild men nix..
I morgon är det ingen dagis på förmiddagen.. Utan det är drop-in julpyssel på dagis för dem som vill julpyssla med sina barn och då tyckte personalen att skulle vi komma på julpysslet så behövde Hampus inte gå på dagis på förmiddagen!. Åh vad lack jag blir!.
Skulle varit så ful att säga att vi inte ska julpyssla och sedan hade vi dykt upp ändå!. Bara för att..
Aja nu ska jag inte klaga mer :) Nu ska jag se om det finns något på tv- ta över fjärrkontrollen för jag ser att Pontus har somnat :).
Natti natt gott folk!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0