Hampus



Vår underbara Hampus,
som har smeknamnet Bambam!
Han blir nu på lördag två år och 3 månader gammal!
Tiden går fruktansvärt snabbt men som jag skrev på "nathalies" inlägg så blir det roligare att ha barn ju äldre dem blir.
Ju mer dem lär sig, jju mer dem förstår!
Hampus  leker och sysselsätter sig mer nu så man har lite mer tid för sig själv nu än vad det var för ett år sen!
Han förstår mer än vad man tror att han gör! Man kan be honom göra saker, hämta något och så.
Man kan få honom till att säga roliga saker, som morfar försöker lära han säga satan :) Vilket inte går så bra :)
Hampus blir ju lite senare i pratat eftersom att han går hemma med mig, även om vi träffar andra barn lite då och då på  öppen förskola är det inte samma sak! Men detta är inget som oroar mig!
Den dagen " vi vet inte när än" så kommer vi att förskola in Hampus och då kommer han lära sig alla ord och då kommer det nog gå fort! Så jag ser inte det som något jag behöver oroa mig! Som många av er vet eller iallafall sett har Hampus haft väldigt mycket napp! Detta är något jag sen en 1.5 vecka tillbaka har varit väldigt hård med.. Att inte ta fram nappen så fort han ber om den! Han har alltid älskat sin napp och sen Nathalie kom blev det ännu värre, men då sa BVC att låt honom ha nappen- för det kan vara som en tröst för honom!  Men nu så ska " bappis" ligga i skåpet hela dagen förutom när han är trött på dagen och han ska sova middag eller på kvällen efter bad då det är dags att sova!
Hampus älskar barn och bebisar väldigt mycket! Visar ingen svartsjuka ifall jag gosar med andra barn! Han älskar att prata i min mobil när det ringer och han älskar hundar!
Han har väldigt lätt för att tycka om människor och det tar inte många minuter från att vara blyg till att somna i någons famn :)

Det är underbart med en två åring när man slipper att tänka på att man måste ha mat vart man ska, han äter vår mat och man kan lätt ge honom en bulle eller frukt , yogurt när man ska någonstans , eller är hunrig på stan!
Ska man gå korta streckor- behövs ingen vagn :)

För er som inte vet är Hampus ett åksjukebarn, Nathalie ett kräkebarn!
Men sen i julas vände vi hans bilbarnstol.

*Kan nu TILLÄGGA ATT NI SOM ÄR EMOT DETTA ; Vi VIILL INTE HA NÅGON AV ERAN ÅSIKT OCH VAD SOM ÄR BÄST* detta är vårt val och detta är vad vi tycker är bäst för VÅRT barn!
Sen vad ni andra tycker skiter vi fullständigt i! Hampus mår bäst av det och då mår vi bra av det!
Fakta: ett barn blir oftst inte åksjukt fören det börjar gå! När barnet börjar gå får den balans och det är visst det det handlar om.
 Så när Hampus var ett år, började gå började han spy vid oftast varje biltur! Korta som långa bilturer! Vilket är otroligt påfrestande för både honom själv och oss.. Vi provade sea armband, köra med rutan nere, ge honom åksjuketablett vilket inte hjälpte alltid sen blir han rent slö av det. Så vi vände på honom när han vägde nästan 15 kg, till jul då det blev mycket körande!
Och gud vilken skillnad det blev! Otroligt! Från att sitta tyst och bara titta ut, blev han glad och pratig som en pratkvarn! Pekar och är jätte intresserad av allt som händer! Så detta var vad som passade oss!

Att vi inte förskolar in honom än är bara vårt eget val! Vi stormtrivs att ha honom hemma och jag tar vara på det så länge det är bra för våran familj, bra för oss!  Den dagen jag börjar jobba, om det går  ekonomiskt så kommer jag inte jobba full tid!
Som om jag hade haft ett åttatimmars jobb som Pontus
Då hade vår vardag sett ut så här
06:00 ( om inte tidigare) vakna, ta på barnen, gå ut med hund.
06:30  åka till dagis.
07:00 vara på jobb?

16:00 slutar jobb
16.30 hämtar barn på dagis.
17:00 hem ut med hund?- gå och handla.
18:00 laga mat, äter middag?
18.30 ätit färdigt, bada barnen?
19.00? Lägga barnen? Läsa saga? Mysa lite.
19.30 Barnen sover??

Detta är bara ett snitt- för jag vet inte hur det riktigt ser ut men kan kanske tänka mig något still med detta..

Då är det alltså cirka 2.5 timme jag får vara med mina barn, samtidigt som jag ska handla mm?
Sådant liv vill jag helst inte ha...

Så så är det det ser ut hos oss med våra barn :)

Måste tillägga :) Det kommer en bebis till :) i vår släkt  :) Hampus och Nathalie ska få ytterliggare en till nästkusin :)
I september :) Blir en STOR släkt =) eller ja det är redan en stor släkt på pappa Pontus sida :)
Detta ser vi framemot :)



Kommentarer
Malin

Jag tror att du är en underbar mamma och underbara mammor får underbara barn =)

2009-03-19 @ 14:05:41
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
Eva

Diana är världens underbaraste mamma och som person!



Svarade på det du skrev i min blogg, men råkade visst posta det jag skrev till dig till mig själv.. haha!



Men här kommer det...



Ja det kan vi göra.. Whiie =)

Du menar den här vid Värnhem? Eller jag svarar så klart ja på vilken shoppingbyggnad som.. Hihi..

2009-03-19 @ 15:27:05
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Eva

Det du beskrev med tiderna, det är ett svenssonliv och ett sådant vill jag inte i heller ha. Nej usch, man får ju ingen kvalitetstid med sitt/sina barn.

Så du gör rätt i att ha båda hemma, tycker det är så mysigt att vara hemma hos dig. Full rulle på alla även dem som inte kan gå ÄN. hihi!

2009-03-19 @ 15:34:14
URL: http://underbaravitre.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0