Bjudning på middag!

Idag blir det bjudning på middag för 8 pers :)  Inte varje dag man lagar mat till så många =).

Syrran och hennes sambo hade Hampus från fredag till söndag! Hon kom hit effter sitt jobb och hämtade honom! Han var så glad när han gick, han älskar verkligen sin moster!.
Han ringde senare på kvällen och det var helt underbart att höra honom glad och han sa hejdå mamma hejdå pappa! Då vet man att han har det bra!.

Eva kom till oss på fredag eftermiddag och vi pratade lite skit! Ska bli så kul att hon snart får sin bebis! Ska bli kul med lite vänner som är småbarnsmamma som jag :) Då man kan träffas när man är mammaledig och hitta på lite saker! Även om barnen kommer vara 5 månader mellan dem så är det absolut ingen större åldersskillnad när dem är äldre!.
Längtar till hon får sin bebis!

Sen tog Pontus och jag det lugnt, Nathalie var lite gnällig när vi tittade på lets dance! Hon saknade nog sin bror :)

På lördagen åkte jag och jobba, kom hem - gjorde ´mig i ordning och sen åkte vi och handlade och sen hem till syrran och mange och lagade middag och åt med dem. Pontus skulle sen hem och ta en öl med Johan! Monika och Mange blev sugna att åka till våra föräldrar så jag, nathalie och dante åkte med dem och överasskade mamma! Vi hade jätte trevligt! Bestämmde även att mamma ska ta min mormor och komma hit idag! Jessica och Dennis följer med! Min mormor är ju väldigt svag i sin kropp och går jämt och trillar så hon är lite nervös! Det är dörför hon aldrig har varit här på besök.. Vi har ingen hiss...  Och bor på 2 våningen! Så idag ska hon äntligen komma :) Hon har inte sett hampus på 2 månder och Nathalie på 6,5 vecka!  Dem kommer vid tre.. åker sen hem vid åtta då min mamma ska lämna av mormor och Jessica fören sen åka till kastrup och hämta min pappa som varit i Ungern på jakt!.
Så jag ska bjuda på middag och mormor fick beställa mat. Fiskpinnar, hemgjord potatismos med kaffegrädde! Och syrran skojade och sa om inte dem också var bjudna! Jo kom ni med och vipps är vi 8 pers som ska äta, 9 med Hampus :)

Ska nu gå och handla och sen städa! Sen ska hampe och jag leka med lera! Köpte en "maskin" igår som man kan trycka ut lera i olika former!.

Första natten Nathalie sov i sin säng :). jag ska försöka få henne till att sova i egen säng. Så vi kom hem ett. så sov hon där till klockan sex.. mat+ ny blöja sen vaknade hon halv nio! Inget gnäll alls! Hoppas det håller i sig :)

Nu kallar Hampe på mig! Måste gå!!

hejhopp!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0