Att ha två barn tätt!.

För er som inte vet har jag två barn tätt!. Med samma man :)
Vi har sonen Hampus som vi kallar Bambam! Han är född  21 dec 2006
Sen det "nya" tillskittet är Nathalie som vi kallar bebis för det är så Hampus kallar henne :)
Hon är född 23 November 2008. Det är 23 månader imellan dem!

Många sa att det var tufft att ha två barn tätt! Eftersom det första barnet är fortfarande litet!
Och visst det är väl inte en dans på rosor- det är inget här i livet!.
Men jag tycker ändå att det går jätte bra!
Jag har dessutom Hampus hemma om dagarna och vi har hund! + vi har ingen hiss!.

men det funkar utmärkt!

MAT!

: Nathalie äter ju var 3 timme.!  Skulle dem vara hunriga bägge två får lilltösen vänta 2 sek tills jag tagit en macka till Hampus eller värmt hans mat. Sen sitter han och äter medans jag ger Nathalie mat!  Hampus visar ingen avundsjuka vilket vi är så tacksamma för!

Blöjbyten
Funkar kanon det med- går åt en del blöjor men inget som stör oss!.

Badning
Rekommenderar varmt en sån där badinsats som barnet ligger på/i- ifall man då har badkar som vi!.
 På så sätt har man händerna fria!
Här hemma badar barnen tillsammans vilket dem båda uppskattar! Det blir som två flugor i en smäll :)

Lek
När Hampus leker sitter oftast Nathalie i sin babysitter eller så ligger hom i babygymmet där
Hampus gillar att ligga hos henne!
 Så för mig blir det ändå passa tid till att sitta här, dammsuga, diska mm!
Dagarna går jätte snabbt men jag kan ändå säga att man har tid att hinna sminka sig och sådant!
Jag målar spjällsäng, bakar, mm! Det går fin fint :)
Lämnar dock inte barnen ensamma med varandra!!!!

Hundrunda
Vi har vovven Dante! Måste berömma honom - han är världens snällaste hund! Hampus har varit på honom mycket och aldrig säger han något! Just nu är det väldigt populärt att gömma Dante bakom en filt!. Han hänger den på Dantes huvud och Dante tar inte av den :) det kan se jätte roligt ut när han ligger och sover i ett hörn med en filt på huvudet :)
Det är kan vara lite  svårt med hund när man måste gå ut med honom  på eftermiddagen då kanske Pontus inte är hemma! Annars tycker jag att vi löst det ganska bra!
Pontus går ut med Dante innan han sticker till sitt jobb. Sen går jag och handlar mitt på dagen och när jag är hemma, kört in vagnen i trappen springer jag upp med varorna och hämtar hunden och passar då på när man ändå har barnen påklädda och sitter i vagn och tar då en runda med Dante! Sedan tar jag rundan själv eller med endast Hampus när sambon Pontus kommit  hem!. och sern blir det kvällsrundan med oftast Pontus!.

Handla
Inte alls svårt, man klär på sig själv, sen hampus och sist Natha, sen går Hampus ner med mig och sen sätter han sig nere i porten på trappsteget medans jag går ner en halv trappa och bär upp vagnen. Sen så går vi!. När vi kommer hem blir det ´fortsättning på "hundrunda".

Tvätta

Är man ensamstående med två barn utan tvättmaskin i lägenheten så lider jag med den personen!.
Här väntar jag gärna till Pontus kommit hem så han kan ta Nathalie! Hampus följer gärna med ner till tvättstugan!.När hampus var liten satte jag han i bilstolen så han fick följa med!

Nattning

Gör två flaskor till barnen. Nathalie moderersättning- hampus välling.
Ger Nathalie sin flaska  medans Hampus dricker sin och tittar i en bok. Sen när nathalie druckit klart lägger jag henne i sin spjällsäng som står brevid min sida. Sätter på speldosan och sen somnar hon själv.
Hampus däremot tar lite längre tid. Ibland, oftat läser vi saga sen släcker vi ljuset och ligger hos honom tills han somnat!. (Hampus ligger hos oss och har alltid gjort- aldrig velat sova i sin spjällsäng).


Är det någon mer som vill veta hur det är med två barn tätt är det bara att fråga på :)


Hon växer och blir mer rolig nu!.

Nybild på snutten  Ler och pratar på!. Händer och ben viftas det med hela tiden!.



Min underbara snutta!

Känns som man inte tar vara på bebistiden nu när man har Hampus! Man tänker mer framåt- attt vad kul hampe kommer få när syrran är äldre!. Jag tänker framåt hela tiden för Hampus skull!.
men samtidigt vill jag stoppa tiden och bara mysa med bebis som snart inte kommer vara bebis längre!
Visst är det något speciellt med bebisar!!!


Kommentarer
Eva

Först o främst, JÄTTE bra skrivit i din blogg. =)

Och till det du skrev sist med att det är något speciellt med bebisar.. Det är det, för det vet jag! Har passat så många.. Men jag lovar också att du kommer att få gosa med min bebis hur mkt du vill, så jag kan jag leka av mig på dina... ;D

2009-02-06 @ 09:45:52
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Malin

När man läser din blogg, och speciellt detta inlägg så blir det nästan att man verkligen vill ha två barn tätt =)

Men jag tror mycket funkar så bra pga dig =)

Din barn är iaf supersöta!

Ha en trevlig helg!

2009-02-06 @ 10:00:02
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
Jessica

Jag tror faktiskt att man gör det jobbigt för sig, om man tycker det är jobbigt. Man har de så jobbigt man gör det. Eller hur man nu säger. hehe. ;) KRAM

2009-02-07 @ 13:29:55
URL: http://curdidurdi.blogg.se/
Denise

Ja som sagt så vet man ju aldrig, men man kan hoppas, hihi..=)

2009-02-08 @ 18:50:01
URL: http://snisen.blogg.se/
Anonym

Du som inte ville ha körkort. haha. Men de är bra att ha. Lycka till :-)

2009-02-08 @ 19:49:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0