16 december. Snön faller.

Här i Höör har det nu snöat i typ 3- 4 dagar. För varje dag som gått har det kommit mer snö!. Gud vad det känns juligt :).
ULLARED på lördag- hoppas det är snö då med så man får julkänsla när man handlar :).
Usch här är det inget bra här hemma.
Nathalie började i måndags att bajsa löst. Bajsade typ 3 gånger om dagen.. Men det var bara att torka och inget mer med det, fören igår.....
Efter mitt bloggskrivande igår
"""Nathalie mår inte riktigt bra, hon är jätte ledsen och kramade mig hårt och ville inte vara hos  pappa så det fick bli mammas famn, hon fick alvedon för 20 min och nu verkar hon redan lite bättre."""
så varande det bara i några minuter sen skrek hon igen. Jag tog upp henne och luktade om hon hade bajsat.. En mycket svag doft kom.. En doft som jag blev osäker på om det var bajs eller inte..
När nathalie bajsar kan man annars lukta det på flera kilometers avstånd! Jag tog av blöjon och fick då syns på det hemskaste jag hade sett...
Fy fan vad dumma vi kände oss, Pontus som har dyndernäsa hade heller inte luktat det. Det var ju inte mycket bajs men tillräckligt för att kunna fräta. Försökte torka men det gjorde bara det värre, ner i duchen fick det bli och sen MASSA smörjning..  Inte nog med det. I morse när hon vaknade kallade hon på mig och när jag skulle ta upp henne- löst igen... Suck... När Hampus var på dagis idag så bajsade hon igen- så det var direkt ner i duschen igen och sedan smörja.. Nu går hon på Resorb Junior som är en vätske ersättning vid diarré. men att höra hennes skrik när det gör ont är hjärtskärande!! Och man kan inte göra så mycket mer än att smörja och lufta gumpen.
Trodde kanske att hennes diarré hade med att göra att hon hade ätit pepparkakor men nu när jag tittade i hennes mun har hon ytterliggare  TVÅ tänder nere som precis ploppat upp!  Kan det kanske vara orsaken?
Bilderna är tagna med mitt nya objektiv som jag då fick i julklapp av tomten :).
Tar lite tid att lära sig det då det inte har någon zoom i sig :) Så nu åker det gamla ut på tradera igen!
Idag har Hamps varit i kyrkan och sen blev det julfirande på dagis med julmat. Så Hampus har gått idag mellan 9-12.. Underbara tider :).
Sen när vi kom hem lekte vi i trädgården medans Nathalie sov i sin vagn!.
Sen vill jag också berätta att jag har fått Pernilla till att skaffa blogg :) Diktigt att du lyssnar på mig gumman haha :)
klicka HÄR för att komma till hennes blogg!.  Hon är helt ny på detta området så önska henne välkommen till bloggandet ;).


Kommentarer
Ida

Jag vill ha bilder=) hihi

2009-12-16 @ 16:22:56
URL: http://idachristensson.blogg.se/
Jessica♥ Mamma till Leia

Åhhhh, va mycket snö ni har. Fusk. Fast gillar egentligen inte snön. Den är bara fin att se på. :-)

2009-12-16 @ 18:09:18
URL: http://mammajesssi.blogg.se/
Malin och Tuva♥

Ja dom blev riktigt goda.. =) Du hade gärna fått smaka men de e lite långt att kasta dom =)

2009-12-16 @ 18:27:51
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Jessica♥ Mamma till Leia

Ja, det är jätte kul att fotografera. Roligare när det ligger snö på marken så man har något att utgå från. Älskar naturfoto. !!

2009-12-16 @ 18:31:12
URL: http://mammajesssi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0