Dagisplats!

Vi har äntligen fått dagisplats till Hampus :)

Den 26 okt fick han plats! Inte en dag för tidigt kan jag säga!. Så i början på okt blir det att ut och handla massa dagiskläder :) Får redan ta och spara pengar nu känns det som :) ny jacka, ordentliga skor, regnkläder, ute kläder, strumpor,  nya vanliga kläder! Ryggsäck! Mm! puh ser pengarna försvinna som vinden! Men det förtjänar han! Han ser verkligen emot att få börja på dagis!
Jag undrar om man kan ta fram almanakan och skriva den datumet han ska in på dagis och sen varje morgon så kryssar man i för var dag så att han själv kan se att snart början han på daigs.. Tror ni det funkar eller kommer jag göra han nervös eller kommer han se det som något förväntansfullt?


Nu ska jag ta och baka bullar med hampus!  *  första gången jag ska  baka frukost bullar *
Sen är det middag när pontus kommer hem!.

Föresten, idag har det varit lite irriterade men samtidigt kul att gå ut med vagnen! 
Två äldre damer sa- va sitter det en till  där nere? Men gud vad söt hon är där, vilken smart vagn!
Så sa jag- ja först tyckte jag inte om vagnarna men dem andre är så stora och då testade jag denna och den är faktsikt väldigt praktisk!
Många strirra på vagnen och man känner sig uttittad. En dam * hampus sov* tittade på hampus och log.. sen hörde hon nathalie och sneglade neråt.. där satt nathalie och log och pratade på :) Så tittade damen på henne och skrattade- hon sitter bra där :)

Japp för det gör hon du gamle tant sa jag! NEJ för tusan- det sa jag inte alls :) Jag är en snäll ung dam faktiskt :)

Hej hopp en pille snopp! Nu går jag!


Kommentarer
Nyfiken läsare

Visst kan du använda dig av en almanacka så att Hampus får en översyn på hur många kryss det är kvar tills han börjar dagis!

Annorlunda vagnar får såklart uppmärksamhet, men det kvittar ju!

2009-08-18 @ 17:23:44
sofie & liam

Ja det var helt underbart & nu tvekar vi inte att åka längre tid med Liam eftersm det gick så bra =)

Så roligt med dagis =) Blir skoj för honom att komma igång =)

2009-08-19 @ 10:31:24
URL: http://liampromsriadelsgard.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0