Lghsbo eller husägare?

I fredags åkte jag och klippte av mitt hår! Saknar det inte än :)
Lördag. jobb, sen fika vi med Johanna och Johan och sen åkte vi till Pernilla.
Söndags- fiskade vi fast vi fick ingen fisk!
 * kolla bilder längre ner *

I lördags var vi ju på middag hos Pernilla och Calle..
Vår andra parträff och det är blir bara trevligare, killarna börjar lära känna varandra och det går som en dans :)
Dem har samma intresse och det underlättar ju ganska mycket :)
Vi åt god tacos och sen marängscisch " stavas?

 
Testade att spela gitarhero  :)



Hus

  Syrran och hennes kille Mange har köpt hus!. I rydsgård- utanför Ystad!.  Pratat med mamma och när man gör det längtar man till den dagen man får eget hus! Några gånger nu när jag pratat med mamma lilla så gör hon vid trädgården och gör rabatter och det hörs så mysigt när man kan gå och pilla lite i trädgården!. :) Syrran och Mange har hållt på i deras hus i trädgården för den såg visst förjäklig ut så dem ska göra den fin!.

Fast jag har bott i hus på landet när när jag var i skolåldern..
Flyttade ofta från hus till stan, varannan gång blev det stan, andra gången hus.
Har bott i stan i Malmö på olika ställen och i hus i Norrvidinge, Sjöbo - i två olika hus. Genarp 2 olika hus. och sen i Gessie (mellan velllinge och malmö. Lååångt bort från buss eller affärer.
Och jag har sagt efter det- Aldrig mer på landet!.

MEN, så fick man barn och hund och man börjar tänka annorlunda.. Visst hade det varit trevligt med trädgård!.
Låta barn och hund springa fritt!  HImmelriket för dem!.
Men då var drömmen om hus i Limhamn- mitt i smeten där man har nära till allt- men jag äger tyvärr inte 3-4 miljoner.
Pontus och jag har bollat med tanken om hus.. Då har vi tänkt hus mitt på landet. Där dagis och sådant är långt borta- och då känner jag att det är inget för mig. Husen vi tittat på har inte lockat.

MEN, så var vi och hälsade på Pernilla och Calle där dem bor!
 Och dem bor i ett litet "villaområde" kan man väl kalla det.. Mitt ute på landet!
FAST med Dagis, skola, busshållplats och en liiiten Ica affär :)
Och det är ju hur bra som helst!!

Så Pontus och jag började titta- på skoj, om husen där till salu och vi hittade DET!.
Vi hittade ett hus som var jätte fint, fin stor tomt,  3 stora sovrum, två toaletter, två vardagsrum, rymligt kök,
Inget som behövs renonveras förutom en sak.
Garage och källare- kanon till Pontus!.
och framför allt var huset till mycket bra pris!!
Tror både Pontus och jag blev kära i det :)

Så vi får se vad som händer!!

Bjuder på lite bilder:
 

 

 


Kommentarer
Alex

Vad e de jag läser! Fasen så härligt, hoppas det blir av med hus =) Nyfiken på vad de e för hus....:P

Men du, jag vill se en hårbild! Nyfniken på nya frissan =)

Hälsa din syrra å gratta att dem blivit med hus ;)

2009-04-20 @ 09:16:58
Malin

Fin du blev i håret =)

2009-04-20 @ 12:20:24
URL: http://malinannajosefine.blogg.se/
Nyfiken läsare

Klart ni ska flytta till hus! Vi köpte hus i genarp förra sommaren och det är helt underbart! Har renoverat som galningar och nu spenderar man all ledig tid med att rensa rabatter och förbereda ett stort trädäck som vi ska sätta igång att bygga strax!!

2009-04-20 @ 12:34:36
Jeanett med Elsa och Alfons!

Vi bor ju i hus! Det är underbart! O skurup där vi bor är toppen! Lite landet men ändå centralt och mkt att hitta på!

2009-04-20 @ 14:43:04
Elin

Satsa på hus! :D Det kommer vi oxå göra såsmåningom... verkligen underbart att få ha en egen liten trädgård :) Fin du blev i nya frissan! Hoppas du får en bra dag!

2009-04-20 @ 15:06:18
URL: http://lektras.blogg.se/
Denise

Va roligt med hus=) Lycka till ifall det skulle bli något=)

2009-04-21 @ 11:11:33
URL: http://snisen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0