Sjuka familjen..

 





Pontus var på ett extra jobb nere på båthusklubben- efter att  vi  varit hemma och inne hela dagen bestämde vi oss för att ta vagnen och gå ner till pappa och hälsa på!. Lite frisk luft skadar inte för en förkyld kille.
Tog med kameran och tänkte ta några fina bilder men tyckte inte jag fick det som jag ville!.



Åkte med älskling hem och vid sju lagade vi mat tillsammans.. Chile con carne med ris!.  Efter det lekte vi alla tre på Hampus rum!. Byggde koja, kastade boll och lite sådant!. Sen var det säng dags för lilleman.. Visste natten kunde bli jobbig, hosta= kräk= ledsen kille= uppe halva natten.. Och så blev det tyvärr också..
Han hostade en del och sen började han klia sig mycket innanför blöjan och det gjorde honom irriterad. Efter en stund somnade han och vi sov ca en timme..Man sover så fruktansvärt dåligt. Så fort han hostar vaknar jag till, hör på hostan om den kommer utveckla så han kräks.. Men inget under den timmen.  Sen började han hosta, sen kom det.. Tur man förbereder med handdukar... Han blir så ledsen och gråter.. Blir varm och allt blir jobbigt för honom.. Tog tempen men ingen feber, gav honom ändå en alvedon.. Vet ju inte om han har ont någonannan stans.
Han och jag gick upp en stund, gick och bar på honom en stund- satte oss i soffan.. Han blir så lugn då, efter en stund så hade Pontus somnat. :) Skönt han kan sova iallafall som ska upp och jobba tidigt!.
hampus viskade - Pappa.. Så gick vi in till pappa och han sov som en stock.. La oss brevid och Hampus somnade direkt. Sov fem timmar men oroligt!.
Sen var jag tvungen att gå upp och kissa, fick jätte ont i halsen så nu kommer nog min förkyldning också!.
Hampus vaknade sen klockan sju.. Det var inte alls kul... Trött som fan är jag!.
Får passa på att sova sen när Hampus sover middag!.



På torsdag är det 2 månader kvar till jag har Bf :). Gud vad tiden går fort!.
Min mamma fyller år på torsdag- 41 år :) och i helgen ska vi dit på middag. Kommer då att hämta hem babybilstolen som är hos henne.! Sen är allt klart!  Köpt ersättning redan och på någons fråga- Nej jag ska inte amma!.
  Känns skönt att allt är inköpt och fixat..  

Du är på dag 216 av 280. (77,1%).
Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 5 fulla dagar (v30+5).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 25 nov 2008
Du har 64 dagar kvar till förlossning  :)




Kommentarer
Tindra från BD

Va fina bilder! (trots vädret)



Varför ska du inte amma?

2008-09-22 @ 22:21:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0