Ensam Fredag.

 

Igår kom Marine till oss!. Hon hade med sig presenter till Nathalie!. En skit söt overall i rosa så klart, pyjamas,  flera boydsar och hängselbyxor!.  Tusen tack gumman, det hade du verkligen inte behövt!. Jätte fina saker!.

Sedan kom Jessica. Vi skulle alla tre se unga mödrar men missade programmet! Gjorde makaroner och köttfärssås- vi var så hungriga :)... Blev läggdags vid nio tiden!.  Vid tio somnade vi nog och halv tre vaknade jag till!. Lillan hade inte vaknat vid tolv och velat ha mat, så jag fick typ sovmorgon :).. Sen upp vid sex och ge båda barnen ersättning/välling och sen somnade vi om till halv tio! Jag och Hampus gick upp och lillan sov 15 min längre än oss så jag började på lussekatterna :)
 


När dem var klara storstädade jag lägenheten då barnmorskan skulle komma och göra hembesök!. När allt var klart kom hon! En jätte trevligt barnmorska från BVC.. Jätte nöjd med henne!. Sen kom posten.. Mina foton som jag framkallat kom + nathalies registreringsskylt.. Nu sitter bådas skyltar på vagnen också :)

 

Annars så är det idol idag :).. Får sitta med mina gos-barn och titta på det.. Pontus ska till garaget och sen så ska han nog på julbord med sitt jobb.. Har för mig han skulle dit annars så skulle han hålla på med båten.. Annars får Niklas vara där ute ensam och det tyckte inte Pontus var särkillt snäll så.. Men jag får sitta själv i vilket fall som helst... Lite tråkigt med ingen vuxen men men det får gå!.

I morgon ska jag jobba! Syrran ville passa barnen så.. Ska bli kul att jobba lite- röra på sig utan den där magen i vägen :). och sen ger det mig bra med pengar eller så kan jag förlänga min mammaledighet :).



Fick blomsterbud idag också, från Pontus jobb :).. Dem skickade även när Hampus föddes! Väldigt snällt :)



Mammas älsklingsbarn :).. Längtar tills nästa vecka då pappa är hemma lite mer!.
Känns nu lite ensamt och man får lägga sig själv på kvällarna.. Igår han vi kramas lite innan han åkte till garaget..
Nu känner man att man verkligen att man saknar honom, det gör nog Hampe med!.

Det var allt för idag! Ha en trevlig helg!.










Kommentarer
Denise

Jag har också funderat på att ta ut fem dagar. Som du säger så måste man klara sig ekonomiskt också. Känns skönt att veta att fler tänker så och inte bara på att vara hemma så länge som möjligt. Å andra sidan förstår jag att du vill vara hemma längre nu med tanke på att du har två barn. Tack för hjälpen=) Kram

2008-12-06 @ 20:49:50
URL: http://snisen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0