Hampus sjuk =(

Hampe liten är sjuk =(.. man lider med honom =(..Han har haft feber nu i 3 dagar... och i morse var hans bajs helt löst.. Influensan?

Och vår vovve Dante har fått anfall.. Vi misstänker att han har fått elepsi *stavas*? Ringde veterinären igår sex gånger men kom inte fram! Får försöka ringa dit idag!. Dem får göra en hälsokontroll på honom samt prover eller något..

Och vår lilla tjej är så snäll!. Hampus skrek väldigt mycket när han var liten, minns nätterna som jobbiga och jag sov ofta med honom på bröstet för annars sov han inte...

Nathalie vägrar sin säng på natten (som hampus gjorde) men skriker det gör hon inte så mycket! Sover större delen av dagen. Skriker när hon vill ha mat vilket är var 3:dje timme!. Hon sover med oss i sängen ( i sängen ligger 2 vuxna + 2 barn och lite på kvällarna- vid fotändan Dante!. Men det går helt okej- alla får sova och det är det viktigaste :). Nattsömnen är ett måste för mig.. Annars mår jag dåligt.  Ibland kan man vara så trött att man mår illa..

Har ett annat problem...  Jag har fullt upp nu med två barn, men eftersom hon sover ganska mycket hinner man ändå med och diska och sådant..  Men det känns som man skulle behöva sitta i soffan lite och ta det lugnt- men jag kan inte.. Jag måste hela tiden vara sysselsatt.. Känns som jag måste ha saker att göra hela tiden... och det stör mig att jag har den känslan... Jag skulle behöva ta det lugnt.. Igår tog jag barnen och gick ut med dante på morgonen. Sen åkte vi till gustav, gick till trianglen och handlade lite födelsedagspresenter till hampus från nathalie. Träffade syrran där och gick runt lite.. Sen till södervärn- hem... Handlade. Sen kom Jessica... lagade mat, pratade en massa! Dem väntar en flicka :) Fick dem reda på igår när dem var på rutinul :) Jätte kul för oss för våra flickor kommer vara vara ca 6 månader emellan och när dem är äldre så blir dem ju jämngamla .). Annars kanske det blir en flickvän till hampus haha =).

Idag har vi inga planer.. Så skönt! Jag hinner sitta här lite och funderar på att baka lussekatter idag!. Ska ut med Dante nu  i regnet.. Tar affären sen när det slutat regna!  Ska ringa till veterinären nu!  Sen framkalla foton!.

Lite bilder:

 Hampus feber på bilden.. =(

 
nathalie satt i sin babysitter och hampus lyfte sin fötölj och satte sig brevid henne :)

 Då var det dags för ny bil igen!.




Kommentarer
carro

Epilepsi är tack och lov inget farligt, djur kan leva med det ett helt liv både med eller utan medicinering.

2008-12-02 @ 19:39:13
carro

Epilepsi är tack o lov inget farligt. Djur kan leva med det ett helt liv både med eller utan medicinering.

2008-12-02 @ 19:41:17
Jessica

svar på de du skrev till mig.. Ja, de ser skit konstigt üt.. håller ju in magen så mkt de går. hahah, för att man skulle se livmodern. hahah.

2008-12-03 @ 13:53:51
URL: http://curdidurdi.blogg.se/?tmp=0313521


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Andersson

Vi heter inte längre familjen johansson, utan familjen Andersson men vi stannar gärna kvar på denna bloggen ändå ;) . Välkommen hit! :).

RSS 2.0